Tekstleserkurs og Bibelfortellerkurs

Publisert: 07/03-2013 av Arne Tveit

Fredag 15.mars er det tekstleserkurs og lørdag 16.mars er det bibelfortellerkurs på Leknes.

Anne Kristin Amundstveit er rådgiver/bibelkonsulent i Bibelselskapet. Hun er også forfatter og forteller, og har holdt flere tekstleser– og fortellerkurs i regi av Bibelselskapet.

Tekstleserkurs fredag 15.mars 18-21:

Kurset er på 3 timer og er tilpasset tekstlesere og ledere i trosopplæringen som skal veilede barn og unge som deltar med tekstlesing i gudstjenesten.

Kurset er gratis.

Siden tekstlesning er en del av forkynnelsen, er det viktig at budskapet når lytterne! Dette kurset er derfor velegnet for tekstlesere og ledere i trosopplæring. Kurset presenterer en god metode for å gå inn i en tekst, og det gis individuell veiledning så langt det er mulig.

På dette kurset jobber vi med å komme inn i tekstene og lære å uttrykke dem godt, ikke som skuespil-lere, men som naturlig gode formidlere i en kirkelig sammenheng.Vil du bli en bedre tekstleser eller en bedre veileder for barn og unge tekstlesere?

For påmelding - send en melding SNAREST til Jorunn Tetlie Tlf. 98017632
E-post: diakon@fmkirken.no

Bibelfortellerkurs lørdag 16.mars
09.30-12.30

Kurset er på 3 timer og det gis individuell veiledning så langt det er mulig.

Kurset er gratis.

Kurset fordrer ingen tidligere fortellererfaring. Du lærer metoder for å huske fortellingene, innlevelse i tekstene og praktisk formidlerkunst.Vil du bli en bedre forteller?

Kurset egner seg godt for deg som formidler bibelfortellinger til barn eller ungdom, eller kunne tenke deg å gjøre det.

For påmelding - send en melding SNAREST til Jorunn Tetlie Tlf. 98017632
E-post: diakon@fmkirken.no